Over VV Netwerk

Bij Volleybalvereniging Netwerk Pijnacker kun je volleyballen voor de lol of er fanatiek mee bezig zijn. Wij gaan er van uit dat die twee goed samengaan, met plezier sporten staat bij Netwerk daarom hoog in het vaandel. Als je meer informatie zoekt over volleyballen bij Netwerk, lees dan het volgende even door. We raden echter aan gewoon een keer te komen meetrainen, dit kan namelijk drie keer gratis! Je kan dan niet alleen kijken of volleybal iets voor jou is, je proeft dan ook gelijk de sportieve en gezellige sfeer.

Volleybal

Junioren
Onze jongens en meiden van 8 tot 18 jaar worden iedere woensdagavond door deskundige en bovendien enthousiaste trainers getraind. Zo mogelijk wordt ieder team begeleid door twee trainers, zodat iedereen voldoende aandacht krijgt en snel beter kan worden.

Als je 8 tot 12 jaar bent, begin je bij de mini’s. Hier leer je de basistechnieken van het volleybal door verschillende spelvormen. Ongeveer 1 keer per maand (zaterdag) speel je een minitoernooi in de omgeving. Dit is altijd heel gezellig en je zult zien dat je er iedere maand iets bij hebt geleerd.

Ben je 12 tot 18 jaar, dan speel je mee in de jeugdcompetitie. De trainingen zijn pittig, maar echt volleyballen leer je dan ook alleen als je elke week goed oefent. Voor de talenten is er op maandag de mogelijkheid mee te trainen met het eerste Heren- of Damesteam. Wedstrijden worden in onze regio meestal op vrijdagavond gespeeld.

De senioren
Bij de heren en dames wordt op verschillende niveaus gevolleybald: de mannen- en vrouwenteams spelen in de 1e tot 4e klasse. Alle teams trainen op woensdagavond in Sporthal de Viergang. Het eerste mannen- en vrouwenteam trainen ook nog op maandagavond in sporthal ’t Baken. De competitiewedstrijden worden – net als bij de junioren – meestal gespeeld op vrijdagavond.

De recreanten
Wanneer je recreatief wilt spelen, kun je je aanmelden om met de recreantengroep te volleyballen. Tijdens deze trainingen op woensdagavond wordt de techniek aangeleerd en de training wordt afgesloten met een onderlinge wedstrijd. Daarnaast wordt er in teamverband meegedaan met de speciale recreanten-competitie. Mannen en vrouwen zijn welkom in deze recreantengroep. In een gemengd team speel je dan gemiddeld twee keer per maand tegen recreantenteams van andere verenigingen. Hoewel het plezier hierbij voorop staat wordt er redelijk fanatiek gespeeld! Enige kennis/ervaring in volleybal is dan ook wel wenselijk.

Gezelligheid
Hoewel Netwerk in de eerste plaats een sportvereniging is, zijn er ook veel gezelligheidsactiviteiten. Zo worden er allerlei leuke toernooien georganiseerd. Een bekend voorbeeld is het zogenaamde Oliebollentoernooi, waar iedereen die wil aan deel kan nemen en leuke prijzen kan winnen. Daarnaast doen we aan stevig feesten en gaan we elk jaar met de junioren op kamp. Op deze manier leer je niet alleen mensen uit je eigen team kennen, maar ook mensen van hogere en lagere teams!

Geinteresseerd geraakt?
Drie keer gratis meetrainen!  Wanneer je dit gelezen hebt en enthousiast geworden bent, kun je drie keer gratis meedoen aan een training! Zo duik je even in het diepe, maar ontdek je onze vereniging pas echt. Omdat de trainers graag rekening houden met jou komst, is het verstandig de ledenadministratie daarover van te voren te informeren. Bekijk deze pagina voor meer informatie

Wedstrijdtenue

Wanneer je competitie gaat spelen, zal je het wedstrijdtenue van Netwerk aan moeten schaffen. Dit kan bij de ledenadministratie. Ons tenue bestaat uit een groen, zwart, wit GI&DI-shirt en een zwart sportbroekje. Daarbij raden we aan echte volleybalschoenen (bijvoorbeeld Asics) en kniebeschermers te dragen, dit voorkomt de kans op blessures. Je rugnummer wordt toegewezen door de ledenadministratie.

Contributie
Als je eenmaal besloten hebt bij Netwerk te gaan volleyballen, vragen wij contributie. In dit bedrag zitten bijvoorbeeld: kosten voor deelname aan de NeVoBo-competitie en de zaalhuur.

Aanmelden!
Wil je lid worden van VV Netwerk? Dan is de laatste inspanning om jezelf in te schrijven via deze pagina.